Wulangan Basa Jawa kasunyatane tetep bisa disinaoni dening para siswa
sanajan akeh sing kandha angel. Angel kuwi amarga ora kulina. Alfian,
siswa kelas VI sawijining SD ing Kartasura, Sukoharjo, ngandharake
lamun dheweke pancen durung apal aksara Jawa, nanging wus bisa nulis lan
maca aksara Jawa.
Saben minggu, deweke sinau basa Jawa ing
sekolahan, rong jam wulangan ing kelas. Sing disinau yakuwi basa Jawa
ngoko nganti krama, macapat, tembang-tembang dolanan, geguritan lan
nulis aksara Jawa. Ing omah, dheweke uga sinau dhewe, gladhen latihan
nulis aksara Jawa.
”Ora angel banget. Bijiku 7,5,” ujare bocah
umur 11 taun kuwi. Sinau nulis lan maca aksara Jawa ora cukup yen mung
ing njero kelas. Para siswa kudu gladhen lan sinau nulis lan maca aksara
Jawa ing omah utawa ing sanjabane kelas.
Para wongtuwa apike uga
melu mulang basa Jawa anak-anake kanthi ngetrapake unggah ungguh basa,
ngoko nganti krama inggil, ing wewengkon kulawarga. Miturut dwija Basa
Jawa lan anggota Musyawarah Guru Mata Pelajaran (MGMP) Bahasa Jawa
Sragen, Eko Wahyudi, sinau basa Jawa ing sekolahan pancen ora cukup.
Wulangan
kanggo nggayuh kompetensi ngrungokake cerita basa Jawa, nulis abasa
Jawa ing aksara Latin lan nulis aksara Jawa durung bisa temen-temen
dikuwasani dening para siswa yen mung ngendelake wulangan ing sekolahan.
”Nulis
’cara’ dadi ’coro’. Pancen nggumunake, basane dhewe, nanging ora
gampang disinaoni,” pratelane Eko nalika wawancara kalawan Espos, Senen (31/12).
Miturut
lulusan Universitas Veteran Bangun Nusantara (Univet Bantara) Sukoharjo
iki, pemerintah samestine melu preduli marang basa dhaerah. Basa
dhaerah kuwi basa ibu kang ngandhut wulangan luhur gegayutan tata urip
lan panguripan ing tlatlah tartamtu. Menawa wulangan Basa Jawa kajabel
saka kurikulum 2013, miturut Eko, kuwi genah ora trep kalawan jati dhiri
budaya.
“Prelu ana krenah anyar ing pawiyatan Basa Jawa. Ora mung
sinau saka buku lan lungguh ing njero kelas. Kudu luwih modheren. Bisa
ditrapake ing kesenian-kesenian. Para siswa mbabar pentas seni lan
budaya abasa Jawa. Lakon, basa lan critane kabeh diracik para siswa.
Utawa tata cara liyane kang luwih becik lan ngandhut pendhidhikan,”
piterange Eko.
Miturut dhosen Basa Jawa ing Univet Bantara
Sukoharjo, Bambang Ikhwanto, kurikulum saiki kang ditrapake prelu
diowahi, prelu didandani. Owah-owahane kang wigati yakuwi nglebokake
pendhidhikan karakter bangsa, Pancasila lan religiositas ing kurikulum. Nanging owah-owahan iki aja nganti ngilangi wulangan Basa Jawa sakakurikulum.
”Owah-owahan
saprelune wae supaya para siswa ora kabotan sinau Basa Jawa kang akeh
banget isine, nanging ora diwenehi wektu kang cukup. Luwih becik
kurikulum sing ora ngabot-boti siswa,” pratelane Bambang.
Bambang ngandharake kurikulum wulangan Basa Jawa SD saiki ngandhut akeh banget kompetensi sing kudu kagayuh. Kuwi kabeh jan-jane bisa diringkas, sabanjure kuwi ditambahi pendhidhikan karakter bangsa.
Sumber: Ahmad Hartanto/JIBI/SOLOPOS
Tidak ada komentar:
Posting Komentar